eroonty%C3%B6s-normal.jpgIlmestynyt: 2009
Kustantanut:WSOYpro Oy
Sivujen määrä: 158
Mistä: kirjaston hyllystä

Synopsi: stressi, tuo nyky-yhteiskunnan ongelma, koskettaa meitä jokaista. Stressi koetaan yleensä työelämässä olevien asiaksi, mutta on se muidenkin ongelma monella eri tavalla. Kirjan avulla oppii tehokkaasti kesyttämään stressiä ja kehittämään erilaisia rentoutumiskeinoja: rentoutumista voi tehdä myös pelkästään istumalla paikoillaan, hengittelemällä rauhallisesti ja antamalla ajatusten liidellä. Tämä kirja haastaa paitsi liikkumaan, se myös herättää huomaamaan että aina ei tarvitse olla menossa.

"Jouduin" lukemaan opiskeluiden ajanhallinta-kurssilla jonkun kirjan ja päätin valita tämän kirjan. Olin miettinyt jo pitkään, miten voisin kesyttää omaa stressiä ja miten voisin vaikuttaa sen vähentämiseen, sillä oma kroppa oli muistuttanut jo liian pitkään siitä ettei kaikki ole hyvin. Kiittelinkin onneani että tämä kirja löytyi valittavien listalta sillä vihdoin ja viimein minulle tuli hyvä syy lukea stressiin liittyvä kirja! Kirja oli mielestäni hyvin selkeä ja omaksuin heti muutaman rentoutumiskeinon. Kirja ei pistänyt paitsi ajattelemaan, vaan se herätti myös tähän maailmaan: stressi voi pahimmassa tapauksessa olla hengenvaarallista! Kirja haastoi myös liikkumaan ja kiireisestä elämän tavasta huolimatta olen ottanut liikunnan mahdollisimman paljon mukaan elämääni. Kirja tosin ravisteli sen verran, että mietin että onko minulla oikeasti kiire vai olenko kehittänyt itse oman pääni sisällä tunteen kiireestä. Tätä tunnetta työstäessäni olen huomannut ettei minulla ole oikeasti niin kiire ja ehdin kyllä tekemään asiat ajoissa. Tähän ajatukseen herättyäni olen huomannut olevani huomattavasti tehokkaampi ja olen saanut enemmä aikaiseksi - ja ehdin myös tekemään minulle mieluisia asioita kuten lukemaan kirjoja.

Suosittelen tätä kirjaa lämpimästi.