ylikaikkien-normal.jpg

Alkuperäinen teos Över alla gränser, ilmestynyt 1982. Suomennettu 1997, suomentanut Helena Haapaniemi. Oy Kirjaviihde - Boknöje AB. (s. 158)

Kun olin menossa naimisiin Arnen kanssa, huomasimme yllättäen, etten ollutkaan eronnut Scott Hollingerista - monimiljönääristä, joka oli kadonnut elämästäni itse hääpäivänämme kaksi vuotta sitten. Ainoa ihminen, joka pystyi auttamaan minua, löydettiin yht'äkkiä murhattuna... (takakansi)

Sandemo-sarja oli nuoruuteni suosikki samalla tavalla kuin Jääkansan tarinakin oli. Onneksi tämän sarjan lukemisesta oli vierähtänyt aikaa, sillä olin autuaasti unohtanut kirjan juonen. Kirjan takakansi ei herättänyt mielikuvia ja kieltämättä mietin, mikä minua aikoinaan koukutti tässä sarjassa. Kun olin lukenut kirjaa jonkin verran, olin taas koukussa! Margit Sandemo osasi jälleen koukuttaa lukijansa ja pidin kirjan päähenkilöstä Sunnivasta paljon. Kuten Jääkansan tarina sen todisti, todistaa tämäkin sarja että Margit Sandemo on osannut luoda hyvin koskettavia naishahmoja. Olisi kyllä upeaa jos joku kustantamo kääntäisi Jääkansan tarinan ja Sandemo-sarjan uudelleen, luulen että moni nykylukija ihastuisi Sandemon tuotantoon ja sillä olisi kysyntää.